THE CHALLENGE

17 t/m 23 januari 2022

Tijdens de Week van Snoep Goed gaan we ongezonde tussendoortjes aanpakken. Weg met al het snoep, koek, chocolade, frisdrank en chips. Dat kan veel gezonder! Alles wat je eet buiten het ontbijt, de lunch en het avondeten om zien we als tussendoortje. Niet cheaten, die suikerrijke toetjes vallen daar ook onder. Alles wat je drinkt zien we ook als tussendoortje.

Eet zo voedzaam en gezond mogelijk
Kies altijd zo veel mogelijk voor groente, fruit, peulvruchten, noten en volkoren producten. Zorg dat deze producten zo onbewerkt mogelijk zijn.

Ingrediënten
Bij alles wat je eet: ga na wat de ingrediënten zijn. Weet wat je eet.

Portiegrootte
Let op portiegrootte. Je kan nog zo gezond snacken, maar als je te veel eet van een bepaald product kan het ongezond zijn.

Doe het samen
Betrek je partner, vrienden en kinderen bij deze week en ga samen deze challenge aan.

Maak kleine stappen
Probeer niet van de ene op de andere dag een totaal andere levensstijl aan te houden,
want dat houd je niet vol. Focus je op de tussendoortjes en begin met het maken van simpele veranderingen.

Voeg zo min mogelijk zout en suiker toe
Zout en geraffineerde suiker gaan we tijdens deze week zo veel mogelijk vermijden. Probeer het eens zonder deze smaakmakers!

NO GO

× SNOEPGOED
× CHOCOLADE <85% CACAO
× CANDYBARS
× KOEK & CHIPS
× IJS, TAART EN GEBAK
× TOETJES MET TOEGEVOEGDE SUIKER
× FRITUURSNACKS
× INSTANT SOEP
× SUIKERHOUDENDE DRANKEN

YES, GO

✓ GROENTEN
✓ VERS FRUIT
✓ GEDROOGD FRUIT    
✓ VOLKOREN PRODUCTEN
✓ ONGEZOUTEN NOTEN    
✓ CHOCOLADE >85% CACAO  
✓ PEULVRUCHTEN
✓ WATER
Contact

info@weekvansnoepgoed.nl